وبلاگ

فروش ورق پلی کربنات یودار uv

پوشش سقف استخر با ورق پلی کربنات یا ورق پلی کربنات یودار uv

ورق پلی کربنات بهترین پوشش برای سقف استخر

در این مقاله قصد داریم دو نوع پوشش سقف استخر با ورق پلی کربنات که امروزه خیلی به آن احتیاج است را معرفی کنیم و به مقایسه آن‌ها با یکدیگر بپردازیم. در انتهای این مقاله می‌توانید متوجه شوید که کدام یک از این نوع پوشش‌های سقف استخر می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

مشخصات فیزیکی ورق پلی کربنات

چگالی 1.20–1.22 g/cm3
مقدار آبه ۳۴٫۰
ضریب شکست 1.584–1.586
Flammability V0-V2
Limiting اکسیژن index ۲۵–۲۷٪
Water absorption – تعادل شیمیاییای‌اس‌تی‌ام بین‌الملل ۰٫۱۶–۰٫۳۵٪
Water absorption – over 24 hours ۰٫۱٪
Radiation resistance Fair
فرابنفش resistance Fair

با ترکیب چند ورق چندجداره می‌توان ورق پلی کربنات را ایجاد کرد. ورق‌های پلی کربنات به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که در تابستان از ورود گرما و در زمستان از ورود سرما به داخل محیط جلوگیری می‌کنند. از این رو می‌توان گفت که ورق‌های پلی کربنات، جایگزین‌های بسیار مناسبی برای شیشه می‌باشند.

اگر بخواهیم ورق‌های پلی کربنات را با شیشه مقایسه کنیم باید بگوییم که ورق‌های پلی کربنات نسبت به شیشه دارای وزن سبک‌تری می‌باشند، در نتیجه بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند.

موارد کاربردی ورق های پلی کربنات چیست؟

یکی از کاربردهای ورق‌ پلی کربنات این است که علاوه بر اینکه از این ورق‌ها برای پوشش سقف استخر استفاده می شود، می‌توان از آنها در پوشش سقف گلخانه نیز بهره برد. از این رو به شما توصیه می‌کنیم اگر به دنبال پوشش مناسبی برای سقف گلخانه خود هستید، از ورق‌های پلی کربنات استفاده کنید. در صورتیکه بخواهیم این ورق‌ها را با پلاستیک مقایسه کنیم، باید بگوییم که مقاومت و استحکام آن‌ها نسبت به پلاستیک خیلی بیشتر است. دیگر موارد کاربردی این ورق ها در :

  1. ساختمان سازی
  2. سقف‌های متحرک استخری
  3. سایبان منازل
  4. صنعت حمل و نقل
  5. کاربردهای شیشه
  6. عملکرد شیشه ایمنی
  7. پنجره سقفی، پارتیشن‌بندی، گنبدهای تزیینی، اتاقک سازی
  8. استادیوم‌های فضای باز یا بسته
  9. پوشش استخر
  10. پوشش گلخانه
  11. پوشش سقف پاساژ و بازارچه
  12. پوشش نورگیرهای انبارها
  13. پوشش نورگیرهای سالن‌های اجتماعات

نحوه عملکرد این ورقها به گونه‌ای است که در تابستان خصوصاً در مرداد ماه که خورشید به صورت کاملاً عمود می‌تابد، این ورقها با بازگرداندن مقدار قابل توجهی از نور خورشید از گرمایش بیش از حد محیط زیرین جلوگیری می‌کند و در سایر فصول نسبت به تغییر زاویه تابش خورشید، میزان گذر نور و گرما نیز تغییر می‌کند، به‌طوری‌که در فصل زمستان که خورشید کاملاً مایل می‌تابد، بیشترین گذر نور از سطح فوقانی به فضای داخل را ممکن می‌سازد.

پس اگر قصد استفاده از ورق های پلی کربنات برای پوشش سقف گلخانه خود را دارید، می‌توان از این ورقه‌ها جهت پوشش قسمت جلو، عقب، کناره‌ها و سقف گلخانه به صورت نیم دایره استفاده می‌شود. جالب است بدانید که یکی دیگر از موارد کاربرد ورق‌های پلی کربنات، در صنعت ساختمان است. ورق‌های پلی کربنات دارای تنوع رنگی هستند و از این رو دارای قابلیت سایه پذیری می‌باشند، به گونه‌ای که عبور نور را به میزان 35 تا 82 درصد امکان پذیر می‌کنند.

بررسی ورق‌های پلی کربنات یو وی دار

پس از آشنایی با ورق پلی کربنات، مزایا و موارد کاربرد آن بهتر است به بررسی ورق‌های پلی کربنات uv دار بپردازیم تا متوجه شویم کدام یک از این نوع ورق‌ها مفیدتر و کارآمدتر می‌باشد. همانطور که از نام ورق‌های پلی کربنات یو وی دار مشخص است، این نوع ورق‌ها نوعی از ورق‌های پلی کربنات هستند.

تفاوت ظاهری آن‌ها با ورق‌های پلی کربنات معمولی این است که مسطح می‌باشند و ظاهر آن‌ها تقریبا مشابه شیشه می‌باشد. این نوع از ورق‌های پلی کربنات دارای لایهٔ ضد یو-وی می‌باشند، به این معنی که این نوع از ورق‌های پلی کربنات در برابر نور آفتاب محافظت می‌شوند.

ضخامت‌های ورق های پلی کربنات uv

ضخامت‌هایی که ورق‌های پلی کربنات یودار UV براساس آن‌ها طراحی و تولید می‌گردند شامل 8، 6، 4، 3، 2، 12 و 10 میلی متر می‌باشد. ورق‌های پلی کربنات یودار UV در رنگ‌های متنوعی شامل برنز، آبی، شیری، زرد، قرمز و سبز نیز طراحی و تولید می‌شود. یکی از مزیت‌های منحصر به فرد و خاصی که ورق‌های پلی کربنات یودار UV نسبت به ورق‌های پلی کربنات دارند، سبک وزن بودن آن‌ها می‌باشد.

اگر بخواهیم به کاربردهای متعدد ورق‌های پلی کربنات یودار UV اشاره کنیم باید بگوییم که این نوع از ورق‌های پلی کربنات در پوشش و اجرای سردرب پارکینگ‌، انواع سقف‌ استخرها، سقف‌های کاذب، دیواره‌های سوله‌ها و غیره کاربرد فراوانی دارد. مهم‌ترین عوامل هنگام انتخاب مصالح متناسب با محیط و شرایط آب و هوایی در یک منطقه شامل تغییر شرایط جوی، طوفان‌ها، تگرگ‌ها، حوادث طبیعی مانند زلزله و غیره می‌باشند.

مشخصات مکانیکی ورق های پلی کربنات

Young’s modulus (E) ۲٫۰–۲٫۴ گیگاپاسکال (یکا)
مقاومت کششی نهایی ۵۵–۷۵ مگاPa
مقاومت فشاری >80 MPa
تغییر شکل (مهندسی) @ break ۸۰–۱۵۰٪
نسبت پواسون ۰٫۳۷
سختی – سختی راکول M70
Izod impact strength ۶۰۰–۸۵۰ ژول/m
آزمون ضربه شارپی ۲۰–۳۵ کیلوJ/m2
Abrasive resistance – ای‌اس‌تی‌ام بین‌الملل D1044 ۱۰–۱۵ میلیگرم/۱۰۰۰ چرخش (فیزیک)
اصطکاک ۰٫۳۱
سرعت صوت 2270 m/s

مشخصات خواص حرارتی

دمای ذوب ۱۵۵ درجه سلسیوس (۳۱۱ درجه فارنهایت)[۱]
دمای انتقال شیشه ۱۴۷ درجه سلسیوس (۲۹۷ درجه فارنهایت)
دمای خمش حرارتی – 10 kنیوتون (یکا) (Vicat B)[نیازمند منبع] ۱۴۵ درجه سلسیوس (۲۹۳ درجه فارنهایت)
دمای خمش حرارتی – 0.45 MPa ۱۴۰ درجه سلسیوس (۲۸۴ درجه فارنهایت)
دمای خمش حرارتی – 1.8 MPa ۱۲۸ درجه سلسیوس (۲۶۲ درجه فارنهایت) – ۱۳۸ درجه سلسیوس (۲۸۰ درجه فارنهایت)
Upper working temperature ۱۱۵ درجه سلسیوس (۲۳۹ درجه فارنهایت) – ۱۳۰ درجه سلسیوس (۲۶۶ درجه فارنهایت)
Lower working temperature −۴۰ درجه سلسیوس (−۴۰ درجه فارنهایت)[۲]
انبساط گرمایی ۶۵–۷۰ × 10−6/کلوین
ظرفیت گرمایی 1.2–1.3 kJ/(کیلوگرم·K)
رسانندگی گرمایی @ ۲۳ °C 0.19–0.22 وات/(m·K)
ضریب نفوذ گرمایی @ ۲۵ °C 0.144 mm²/s[۳]

مشخصات خواص الکتریکی ورق پلی کربنات

ثابت گذردهی خلأ @ 1 Mهرتز ۲٫۹
گذردهی @ ۱ MHz ۲٫۵۶۸ × 10−11 فاراد/m
تراوایی مغناطیسی @ ۱ MHz ۰٫۸۶6(2)
تراوایی مغناطیسی @ ۱ MHz ۱٫۰۸9(2) میکروN/آمپر (یکا)2
Dielectric strength ۱۵–۶۷ ولت/mm
Dissipation factor @ ۱ هرتز ۰٫۰۱
Surface رسانایی الکتریکی 1015 اهم/sq
Volume رسانایی الکتریکی 1012–1014 اهم·m

مشخصات مقاومت شیمیایی ورق

اسیدs – غلظت Poor
اسیدs – غلظت Good
الکلs Good
قلیاییs Good-Poor
هیدروکربن آروماتیکs Poor
گریس & روغنs Good-fair
هالوآلکان Good-poor
هالوژنs Poor
کتونs Poor

نکته پایانی در مورد پوشش سقف استخر با ورق پلی کربنات

جالب است بدانید که ورق‌های پلی کربنات دارای تمامی ویژگی‌هایی که در بالا اشاره کردیم، می‌باشند. این ورق ها دارای شفافیت بالایی نیز هستند و این امر می‌تواند دلیل دیگری برای استفاده از ورق‌های پلی کربنات در صنعت ساختمان باشد. از این روست که ورق‌های پلی کربنات بالاترین نرخ استفاده را در بین مصالح ساختمانی دارند.

در نهایت به شما توصیه می‌کنیم که از ورق‌های پلی کربنات برای پوشش سقف استخر و گلخانه خود استفاده کنید و اگر مقاوم بودن و طول عمر ورق‌های پلی کربنات در برابر تابش مستقیم نور خورشید برای شما حائز اهمیت است، از ورق‌های پلی کربنات یودار UV برای پوشش سقف استخر و یا گلخانه خود استفاده کنید.

شرکت ویلانما در مناطق لواسانات تهران، نوشهر، آمل، کلاردشت، نور، رویان، رشت، بندر انزلی خدمات اجرایی پوشش سقف را با حمل و نصب کامل انجام می‌دهد. رزومه شرکت ویلانما در طی سالیان متمادی، نشانگر اعتماد شما به اجرای استاندارد پروژه ها می باشد.

ویلانما

شركت ویلانما از سال ١٣٧٩ شروع به فعالیت در زمینه تولید، فروش و اجرای انواع متریالهای شیروانی از جمله ورقهای طرح سفال نموده است ، همچنین این شركت نمایندگی فروش كلیه متریالهای وارداتی مانند دكرا، شینگل و آندوویلا را در دست دارد و اجرای كلیه متریالهای وارداتی و داخلی را با 5 سال گارانتی بی قید و شرط به عهده گرفته است. جهت اعتماد بیشتر به شركت ویلانما، از رزومه های اجرایی این شركت در اكثر مناطق ویلایی كشور بازدید به عمل آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا